Meer dan alleen verlichting

Uw distributeur voor SLV Big White verlichting

Veelgestelde vragen

Download hier de garantievoorwaarden van SLV.

Ik ben al klant bij jullie en wil ook graag online bestellen, hoe doe ik dit?

Indien u al klant bij ons bent klikt u op het ''winkelwagentje''. Klik op het linkje op een account aan te maken en vul het formulier in. 

Vul hier ook uw debiteurnummer in, dan wordt uw korting automatisch berekend na inloggen.

Ik ben nog geen klant, hoe plaats ik een bestelling?

Klik op het ''winkelwagentje'' rechtsboven in.

Indien u nog geen klant bent kunt u hier een account aanmaken. U vult dan alle velden in, het debiteurnummer kunt u leeg laten. Dit voegen wij automatisch toe zodra u als klant bent aangemaakt bij ons.

Na het invullen van deze gegevens zullen wij alles zo snel mogelijk verwerken en bevestigen wij uw aanmelding. Vervolgens kunt u inloggen met het door u gekozen e-mail adres en wachtwoord en kunt u indien van toepassing direct uw korting zien op alle producten. Deze korting wordt dan automatisch verwerkt bij online bestellingen.

Wat is de verwachte levertijd van mijn producten?

Bij alle artikelen is de voorraadstatus aangegeven. Indien een artikel op voorraad is, is deze doorgaans binnen 3-4 werkdagen op het aangegeven adres. 

Betaal ik verzendkosten?

U betaalt € 12,00 verzendkosten bij bestellingen lager dan € 350,- excl. BTW. Boven dit bedrag is verzenden kosteloos, met uitzondering van lengte- en palletvracht. Deze verzendkosten zijn op aanvraag.

Indien het om een hele kleine bestelling gaat kunnen de verzendkosten lager uitvallen, dit ziet dan terug op uw orderbevestiging.

Kan ik mijn bestelling bij jullie ophalen?

Jazeker, u kiest dan in het winkelwagentje bij verzendmethode voor ''afhalen balie''. Er worden dan automatisch geen verzendkosten berekend.

Kan ik een ander afleveradres doorgeven?

Jazeker, wanneer u een bestelling wil plaatsen staat automatisch uw eigen afleveradres ingevuld. U kunt dit bij elke bestelling aanpassen door bv. het adres van uw klant in te vullen. 

Is er verwijderingsbijdrage van toepassing op SLV producten?

Per 1 februari 2020 kan er door SLV een eventuele verwijderingsbijdrage doorbelast worden. Op de prijslijst vindt u alle artikelen met de daarbij behorende verwijderingsbijdrage. U kunt de prijslijst opvragen via info@outputnl.com. 

Hoe stuur ik een product retour? / wat is de RMA procedure?

Retourvoorwaarden

De volgende voorwaarden zijn van toepassing op producten van SLV.

Retouraanvragen worden uitsluitend verwerkt u een RMA aanvraag heeft gedaan via Output BV en de bijbehorende gegevens zoals de originele pakbon of de factuur in uw bezit heeft. Wij adviseren u ten alle tijden de originele pakbonnen van uw zendingen te bewaren.

De bijkomende kosten voor het retourneren van een retour zijn voor rekening van u, uitgezonderd zijn zendingen die door SLV Nederland incorrect zijn uitgeleverd.

Wij accepteren en verwerken alleen retourzendingen van onze klanten. Retourzendingen die wij ontvangen van eindgebruikers worden niet geaccepteerd.

Artikelen voor creditering en bestemd voor weder opslag wordt de "re-stockingsfee" van 20% over de betreffende creditnota berekend. Alleen artikelen die korter dan 2 maanden geleden zijn gefactureerd komen in aanmerking voor terugname. Uitloopartikelen (artikelen op www.slvbyoutput.nl zonder prijs/prijs op aanvraag) komen niet in aanmerking voor teruggave en creditering.

Retourzendingen worden onderzocht, gesorteerd en nageteld door SLV Nederland. Alleen de aantallen en de artikelen die zijn vastgesteld door SLV Nederland komen in aanmerking voor verdere verwerking van de retourzending.

Een ongeautoriseerde retourzending wordt geweigerd en gaat retour afzender.

Output BV en SLV Nederland accepteren uitsluitend artikelen voor creditering die onbeschadigd, nieuw en in de originele verpakking zijn geretourneerd.

Zowel beschadigde, onbruikbare of niet standaard artikelen als maatwerk artikelen worden niet teruggenomen en/of gecrediteerd. Artikelen die geen deel meer uitmaken van het assortiment of uitlopend zijn komen niet in aanmerking voor terugname en/of creditering. Deze artikelen worden naar u teruggestuurd.

Stuur géén lichtbronnen mee. Lichtbronnen en glaswerk zijn uitgesloten voor retournering en zullen op uw kosten worden teruggestuurd.

Een demo dient binnen 30 dagen te worden geretourneerd. Bij te late retournering volgt de "re-stockingsfee" ter hoogte van 20%. Na 2 maanden kan het artikel niet meer worden geretourneerd.

Uitsluitend via Output BV kunt u uw RMA aanvraag indienen.

Reparatiecondities

De volgende voorwaarden zijn van toepassing op de producten van SLV.

Defecte artikelen die binnen de garantie vallen dienen correct aangemeld te worden via onze Output BV. Tevens dient een kopie van de betreffende pakbon worden meegestuurd.

SLV Nederland behoudt zich het recht om artikelen die binnen de garantie vallen te inspecteren. Naar aanleiding van de inspectie wordt nagegaan of het artikel kan worden gerepareerd.

Nieuwe artikelen worden niet uitgeleverd als vervanging voor geretourneerde defecten. Tevens geldt dit voor artikelen die binnen de garantie vallen.

Output BV en SLV Nederland accepteren geen vorm van kosten die voortkomen uit geaccepteerde retouren, artikelen die worden gerepareerd of artikelen die binnen de garantie vallen.

 

Hoe gaan Output BV en SLV om met defecte artikelen?

De volgende voorwaarden zijn van toepassing op de producten van SLV.

Defecte artikelen die binnen de garantie vallen dienen correct aangemeld te worden via onze Output BV. Tevens dient een kopie van de betreffende pakbon worden meegestuurd.

SLV Nederland behoudt zich het recht om artikelen die binnen de garantie vallen te inspecteren. Naar aanleiding van de inspectie wordt nagegaan of het artikel kan worden gerepareerd.

Nieuwe artikelen worden niet uitgeleverd als vervanging voor geretourneerde defecten. Tevens geldt dit voor artikelen die binnen de garantie vallen.

Output BV en SLV Nederland accepteren geen vorm van kosten die voortkomen uit geaccepteerde retouren, artikelen die worden gerepareerd of artikelen die binnen de garantie vallen.

Zijn de vermelde prijzen inclusief of exclusief BTW?

Alle vermelde prijzen zijn exclusief BTW.

Wat is de betekenis van Kelvin, Lux, Lumen en Kleurweergave?

Lumen (schaal eenheid: lm) betreft de lichtstroom, dit is de volledige waarde van het zichtbare licht die de lichtbron verlaat in elke richting. Deze waarde is geschikt om non-directionele lampen te vergelijken.

Candela (cd) is de lichtsterkte en de waarde van de lichtstroom in een specifieke richting. Deze waarde is geschikt om gebundelde lichtbronnen te vergelijken.

Lux (lx) geeft de verlichtingssterkte weer. De verlichtingssterkte geeft de lichtstroom vanuit de lichtbron naar een bepaalde oppervlakte aan. Aan de hand van de verlichtingssterkte kunt u beoordelen of een oppervlakte voldoende is verlicht volgens de vastgestelde normen. Onderstaand vindt u een indicatief overzicht van Luxwaarde per omgevingstype.

Kelvin (K) geeft de kleurtemperatuur weer. De kleurtemperatuur vertelt meer over de kleurkarakteristieken van een bepaalde lichtbron. Hoe lager de waarde des te ‘warmer’ de kleurtemperatuur is. De standaard Kelvin waarden beginnen bij 2700K (warm wit) tot 6300K (koud wit).

Als gevolg van het productieproces kunnen lichte kleurverschillen bij zowel witte en warm-witte LEDs optreden. Om een constante kwaliteit te garanderen, worden deze LED-producten gegroepeerd in zogenaamde "Bin Grades". Deze worden door bepaalde letters (F, G, P, Q) aangewezen. Elke letter definieert een bepaald kleurtemperatuurbereik. Om een homogene verlichting te maken dienen uitsluitend LEDs met een identieke Bin Grade te worden toegepast.

De kleurweergave-index (CRI / Ra) geeft informatie over de eigenschappen van de kleurweergave. Een hoge waarde (b.v. 90) betekent dat het licht van de lichtbron de kleuren van het belichte object natuurgetrouwer weergeeft dan wanneer een lichtbron met een lagere waarde (b.v. 70) wordt toegepast.

Waarom moeten LEDs opnieuw gevoed worden nadat een bepaald wattage en/of belasting is bereikt?

De ingebouwde geleidende koperbanen op LED strips kunnen maar een bepaalde capaciteit (over een maximale lengte) doorgeven. Hierdoor moet na het bereiken van deze maximale capaciteit of lengte opnieuw voeding worden aangebracht. Op deze wijze wordt schade aan de geleiders zelf voorkomen.

Waar moet ik op letten bij het aansluiten van LED lichtbronnen (gelijkspanningsbronnen)?

LED producten die constante stroom (gelijkspanning) nodig hebben worden met een LED driver gevoed. Een LED driver levert altijd constante stroom, de meest voorkomende zijn 350mA, 700mA en 1200mA. Met name LED producten uitgevoerd met Power LED worden met een LED driver gevoed. Mocht u meerdere LED’s willen aansluiten om één LED driver dan dient u deze in serie te schakelen. Let op: sluit de LED’s nooit onder spanning aan. Nadat alles op de juiste wijze is aangesloten mag de spanning aan de primaire kant worden aangesloten. Bij het gebruik van drivers (constante stroom) wordt geadviseerd om de secondaire aansluiting kort te sluiten om restspanning te verwijderen. Dit is voornamelijk van toepassing indien de driver al een keer eerder in gebruik is geweest.

Wat betekent het IP-waardering betekenen en wanneer moet ik hierop letten?

De afkorting IP staat voor ‘Ingress Protection’ en geeft naast de eigenschappen van een armatuur in verschillende omgevingseisen ook de bescherming bij installatie en gebruikt weer.

De IP-waarde wordt aangeduid met twee cijfers. Het eerste cijfer geeft de bescherming tegen het binnendringen van (scherpe) voorwerpen en stof weer. Het tweede cijfer geeft de bescherming tegen het binnendringen van water weer. Onderstaand vindt u een overzicht van de verschillende IP-waardes.

IP beschermingsgraad
   
belang voor de bescherming van de handeling
belang voor de bescherming van de persoonlijke
  IP
tegen het binnendringen van vaste vreemde voorwerpen
(geen?) toegang te geven tot gevaar
eerste kapitaalratio 0 geen bescherming geen bescherming
1
> = 50 mm in diameter
rug van de hand
2
> = 12,5 mm in diameter
vinger
3
> = 2,5 mm in diameter
gereedschap
4
> = 1,0 mm in diameter
draad
5
stofdicht
draad
6
stofdicht
draad
   
tegen het binnendringen van water met schadelijke gevolgen
 
tweede kapitaalratio 0 geen bescherming -
1 hoogteverschil
2 druppels (15 ° helling)
3 spuitwaterdichte
4 spuitwaterdichte
5 waterstraal
6 sterke waterstraal
7 tijdelijke duik (tot 30 min)
8 onderdompelen

 

Zijn er voorzorgsmaatregelen voor verlichting in badkamers?

Het installeren van armaturen in badkamers vereist bepaalde eisen, zoals vastgelegd in DIN VDE 0100, deel 701 - Eisen voor bijzondere installaties of locaties - gebieden met een bad of een douche. Deze standaard onderscheidt vier verschillende kamerzones en drie veiligheidszones. Aangezien elk land verschillende interpretaties met betrekking tot deze richtlijnen hanteert, vragen wij u vriendelijk de lokaal geldende normen voor installatie-lokaties in uw land te raadplegen.

gebied glans
0 waterdicht IP X7, max 12V
1
spatwaterdicht IPX4 voor directe waterstraal IPX5, max 50V
2 spatwaterdicht beschermingsklasse IP X4, max 50V
3 kleine beperking

 

Heeft roestvrijstaal (RVS) speciaal onderhoud nodig?

In principe is edelstaal bestand tegen corrosie. De buiten laag (passieve laag) beschermt het edelmetaal en het vernieuwt zichzelf. Echter kan deze beschermende laag beschadigd raken door bijvoorbeeld gereedschap.

Vandaar dat edelstaal onderhoud nodig heeft om de beschermlaag, zodoende het uiterlijk, zo lang mogelijk te beschermen.

Wat zijn de verschillende kenmerken van verschillende soorten roestvrijstaal (RVS)?

RVS 304 - goede corrosiebestendigheid, behoudens hoge concentraties van chloor en/of zout. Niet geschikt voor operationele gebieden met een zoute atmosfeer. Niet zout water bestendig.

Edelstaal 316: Goede bescherming tegen corrosie in een omgeving met een matige chloor of zoutconcentratie. Niet bestand tegen zeewater.

Mag ik de labels op armaturen verwijderen?

Volgens de wet is het verplicht om op producten informatie te verstrekken over het product (b.v. een etiket met informatie over voeding, verlichting, etc.). De positie van de te verstrekken informatie is afhankelijk van wettelijke gestelde eisen. Informatie en opschriften zoals die van een sticker dienen permanent te zijn en mogen niet eenvoudig verwijderd kunnen worden. Indien de wettelijke opschriften en/of stickers zijn verwijderd is het volgens de wet niet meer toegestaan om het product nog verder te gebruiken, aangezien het product niet meer compleet en zodoende volgens de regelgeving niet meer als veilig wordt geacht.

Wat is de reden voor kleurverschillen bij het gebruik van LED-producten?

Vanwege het productieproces bestaat de mogelijkheid op lichte kleurtemperatuurverschillen bij zowel witte als warm witte LED’s. Om een blijvende kwaliteit te kunnen behouden worden de LED producten van SLV gegroepeerd in zo genoemde ‘Bin Grades’. De ‘Bin Grades’ zijn herkenbaar door bepaalde letters (F, G, P, Q). Elke letter geeft een specifieke kleurtemperatuur weer in een bepaald bereik. Om een gelijke lichtsituatie te creëren is het van belang om enkel LED’s te gebruiken met dezelfde ‘Bin Grade’.

Waarom behalen lichtbronnen niet de levensduur zoals vermeld in de catalogus?

De levensduur vermeld in onze catalogi en op onze websites moeten worden beschouwd als gemiddelden. De werkelijke levensduur wordt beïnvloed door uitwendige invloeden. Zoals bijvoorbeeld omgevingstemperaturen, fluctuaties in het stroomnet, in/uitschakelen en vele anderen. Een afname van de levensduur kan ook optreden door foutieve of incorrecte installatie. Zo kan bijvoorbeeld het aansluiten van een spaarlamp op een bewegingsmelder de levensduur van de lichtbron beduidend verminderen.

Wat zijn de beveiligingsklassen I, II en III?

De beschermingklassen delen elektrische hulpmiddelen of apparatuur (bv. armaturen) in met betrekking tot de bescherming tegen elektrische schokken.

I

(een)

stralen met deze veiligheidsklasse, zijn uitgerust met een beschermende aardverbinding. de aardleiding moet worden aangesloten op deze aansluiting. de beschermende aardverbinding wordt gelabeld met het bovenstaande symbool.

II

(twee)

stralen met deze veiligheidsklasse zijn volledig geïsoleerd en hebben geen aardaansluiting. de bescherming klasse 2 wordt gelabeld met het bovenstaande symbool.

III

(drie)

licht van de beschermingsklasse 3 uitsluitend werken met beschermende laagspanning (max. 50 V). hiervoor is in de regel een transformator of andere bijlagen nodig. de bescherming van klasse 3 wordt gelabeld met het bovenstaande symbool.
Bij welke installaties dien ik een geaarde stroomverbinding te voorzien?

Bij het installeren van armaturen met beschermingsklasse I (een) dient de aardleiding altijd te worden aangesloten om een veilige werking te garanderen. Bij armaturen met beschermingsklasse II (twee) hoeft beschermende aarde niet te worden aangesloten.

Welke reinigingsproducten dienen onder geen enkel beding gebruikt te worden?
  •     middelen die chloor of zoutzuur bevatten
  •     bleekmiddelen
  •     zilverpoets
  •     schuurmiddelen
Adviezen voor het reinigen en onderhouden van hoogwaardig staal

Roestvrij edelstaal is intensief corrosiebestendig. De buitenste laag (passieve laag) beschermt de hoogwaardig staal en herstelt zichzelf wanneer het oppervlak wordt beschadigd. Om een duurzame en aantrekkelijke behuizing te behouden, dienen bepaalde reinigende maatregelen te worden genomen. Verschillende soorten hoogwaardig staal hebben verschillende eigenschappen.

Voordat een edelstaal product wordt overhandigd aan de klant dient het product schoongemaakt te worden.

Om te voorkomen dat edelstaaloppervlakten vervuild raken is het van belang dat deze goed worden afgedekt tijdens de bouwwerkzaamheden. Op deze manier wordt de beschermlaag intact gehouden. Kalk- en cementspetters kunnen worden verwijderd met verdund fosforzuur. De oppervlakte dient vervolgens met veel schoon water worden afgespoeld. Gedemineraliseerd water voorkomt verkalkingsvlekken op de oppervlakte. IJzerdeeltjes dienen direct te worden verwijderd doormiddel van een spons. IJzerdeeltjes die gaan roesten kunnen ervoor zorgen dat de beschermlaag plaatselijk wordt aangetast en dit resulteert in corrosie.

De regen heeft voor buiten toepassingen al een reinigende werking en over het algemeen zou dit al voldoende kunnen zijn. In de kustgebieden of industriële omgevingen met een concentratie van chloor of zwaveldioxide is het verwijderen van vuil zeer belangrijk. Bij binnen toepassingen worden de meeste vervelende vlekken veroorzaakt door vingerafdrukken.

Meestal is het behandelen van een vervuilde edelstaaloppervlakte met een vochtige doek voldoende. Zelfs een mild poetsmiddel of glasreiniger is geschikt. Gebruik hierbij een doek of een zeem. Hardnekkige vlekken kunnen worden verwijderd met behulp van niet-schurende reinigingsmiddelen in combinatie met een huishoudspons zonder schurende laag. Let op: gebruik nooit schuurmiddelen of schuursponsjes! Olie- en vetvlekken kunnen doormiddel van reinigingsmiddelen op basis van alcohol worden verwijderd. Geschikt zijn onder andere alcohol (met of zonder isopropyl) en aceton. Het reinigen dient u zo vaak te herhalen totdat het vuil is losgelaten. U kunt een spons of een nylonborstel gebruiken, echter gebruik geen metaalborstels!

In gebieden met een hoge corrosieve omgeving, zoals de kustgebieden, industriële omgevingen, hoge luchtvervuiling, veel uitlaatgassen, zou 3 tot 4 maal per jaar voldoende moeten zijn. In gebieden waarbij de belasting van de eerder genoemde factoren minder is zou 1 tot 2 maal per jaar onderhoud voldoende zijn. Het reinigen dient met regelmaat te gebeuren en met name voordat het vuil zich kan ophopen.

Zijn de producten van SLV geschikt voor 24/7 gebruik?

De getoonde producten in deze catalogus zijn niet ontworpen voor 24/7 gebruik.